הסכם פירוק שותפות

הסכם פירוק שותפות

הסכם פירוק שותפות עסקית

הסכם פירוק שותפות הוא האקט האחרון הנדרש לאחר שכל המחלוקות בין השותפים יושבו. הפירוק יכול להתבצע במספר דרכים. כך במשא ומתן ישיר, באמצעות בוררים או בבית משפט. החלופה האחרונה היא הפחות רצויה. ויינברג ושות' משרד בוטיק בתחומי המשפט המסחרי עוסק בתחום וניתן לקבל ממנו מידע חשוב.

הסכם פירוק שותפות – עם מינימום נזקים 

הסכם פירוק שותפות כדאי לבצע עם מינימום נזקים כספיים ונפשיים לשני הצדדים. במידה וקיים הסכם מייסדים טוב – ניתן להסתמך עליו ובעיקר, על הפרק הדן בפירוק. לרוב, נקבע בו מנגנון היפרדות (כמו בוררות למשל). כדאי שלא להוציא החוצה את הסכסוך. כך לעובדים, ללקוחות, לספקים וכדומה. שם רע פוגע  במוניטין. הדרך המומלצת להיפרדות הוא במשא ומתן ישיר בין השותפים והגעה להסכמות מקובלות. במידה  והפערים גדולים ניתן להיעזר בתיווך של עורך דין שערך את הסכם השותפות. לחלופין, בעורך דין מומחה לנושא. אפשרות מומלצת היא רכישת חלקו של השותף. קיים מנגנון הקרוי "במבי" שבו כל צד מגיש הצעה לשני. אפשרות אחרת היא מכירת כל העסק לצד ג וחלוקת הנכסים והכספים ועוד. פנייה לבית משפט היא המוצא הרצוי האחרון מסיבות רבות. העיקריות הן כי מדובר בתהליך ארוך ובירוקרטי שעלותו הכספית רבה. בנוסף, אין לצדדים השפעה על החלטת השופט. בבוררויות רבות משיגים תוצאות דומות, ובמקרים רבים, גם יש השפעה לגבי נושאים שונים.  

הסכם מסודר

הסכם מסודר נוגע בכל הנושאים המעוררים מחלוקות. הוא מציין חלוקת כספים ונכסים, חלוקת לקוחות בין שני שותפים הרוצים להמשיך לפעול בתחום. העברת חוזים עתידיים, אם קיימים, בתמורה לפיצוי כספי ועוד. סיום מערכת יחסים עסקית בצורה טובה והוגנת תפחית משקעים. הדבר חשוב במיוחד, כאשר השותפים הם בני משפחה. 

משרד בעל מוניטין

ויינברג ושות' משרד בוטיק בתחומי המשפט המסחרי עוסק בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא כולל ייעוץ, בוררויות, מחירים נוחים, ליווי ועוד. מנהליו הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים מעולים ללקוחות רבים לאורך שנים. הם ישמחו להעמיד את התשתית הקיימת במשרדם ללקוחות אחרים.

עורך דין פירוק שותפות

עורך דין פירוק שותפות  מטפל בהסכם המביא לסיום את הקשר בין השותפים. במידת הצורך, הוא גם יכול לסייע בבוררות. מומלץ שתהליך פירוק השותפות יעשה ללא מעורבות בתי משפט בגלל שהוא כרוך בבירוקרטיה רבה, בזמן ארוך ובהוצאות כספיות גדולות.  עם זאת ובמידת הצורך, הוא יכול בנסיבות אלו לייצג את אחד הצדדים. ויינברג ושות' משרד בוטיק בתחומי המשפט המסחרי עוסק בתחום וניתן לקבל ממנו מידע רב.

עורך דין פירוק שותפות – יעיל ומוכשר

עורך דין פירוק שותפות יקבל את התיק לידיו וילמד אותו. במידה ושני הצדדים הגיעו להסכמות הוא יעלה אותם על הכתב בהסכם המחייב את שניהם. במידה והם זקוקים לפישור או לבוררות אזי הוא יכול להירתם למשימה. הוא יבדוק אם קיים הסכם מייסדים לשותפות ויפעל על פיו. בהסכם מסודר יש גם פסקה המתארת את ההיפרדות ואת הדרך לבצע אותה. קיימות מספר אפשרויות. האחת היא רכישת שותף את חלקו של השני. קיים מנגנון הקרוי "במבי" שכל צד מציע הצעת רכישה לצד השני. דרך אחרת היא ששני הצדדים נפרדים וממשיכים לפעול באותו תחום. כאן יהיה צורך גם לחלק את הלקוחות על פי מדדים שייקבעו כולל חוזים עתידיים וכדומה. אפשרות אחרת היא מכירת העסק לגורם שלישי וחלוקת הנכסים והכספים. כל הדרכים הללו מאפשרות סיום מערכת יחסים בצורה הוגנת, חברית ועם מינימום נזקים כספיים, נפשיים ואחרים. הדבר חשוב במיוחד כאשר השותפים הם גם קרובי משפחה. 

מעורבות בית משפט

פנייה לבית משפט חייבת להיות מוצא אחרון. צריך כאן לציין כי גם בתי משפט מציעים תחילה מנגנון בוררות מטעמם. ניתן לבחור בורר שמגשר בלבד או שפסיקתו מחייבת. אם הדברים לא מסתדרים – בית משפט יפסוק פסיקתו ואז שני הצדדים חייבים לקבל אותה.

משרד בעל מוניטין

ויינברג ושות' משרד בוטיק בתחומי המשפט המסחרי עוסק בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. הוא כולל ייעוץ, הכנת הסכמים מחירים נוחים, ליווי ועוד. מנהליו הינם בעלי ידע רב וניסיון מצטבר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים מעולים ללקוחות רבים לאורך שנים. הם ישמחו לשרת לקוחות אחרים.

שיתוף:

עוד מאמרים

סכסוך עסקי
סכסוך עסקי

סכסוכים עסקיים ומסחריים סכסוך עסקי יכול להיווצר סביב בין גופים עסקיים

הסכם שותפים
הסכם שותפים

הסכם שותפות עסקית הסכם שותפים יכול להיערך בין מספר שותפים או